12 November 2011

Payung Melayu Ialah Utusan?

Tadi setiausahan UMNO telah merasmikan bangunan 'Biro' baru utusan di Putrajaya. Orang ni iaitu  Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor. (ATM) telah menyatakan bahwa Utusan Harus di kekalkan sebagai 'PAYUNG MELAYU'...Naik 'meloya' aku apabila mendengarkan saranan itu...Benarkah ia Payung Melayu yek, atau ia adalah payung untuk UMNO. Ini kerna UMNO adalah antara pemegang saham terbesar dalam 'paper' ni. 





Atau mungkin dek kerna 'jualan' paper ni semakin menurun , maka  ia membuatkan kewangan UMNO semakin kurang, maka ia harus ' di lariskan' demi membuat 'duit'...Sebagai rakyat Malaysia, wajar ka 'paper' ini harus di angkat sebagai 'Payung Melayu'...Payung tu dalam bahasa mudah beerti 'perlindungan'...maka iadi tejermahkan sebagai "perlindungan Melayu'...pada hemat aku ia sebenarnya PERLINDUNGAN KEPADA UMNO sebenarnya. Perlindungan dari segi 'survival politik' adalah payung Utama Niat Mereka.






Bayangkan jika tida liputan yang di buat maka 'kuburlah' kewujudan UMNO dalam dunia arus massa. 



Pernah kah Utusan berlaku Adil terhadap parti Melayu lain? Seperti PAS atau PKR. Pernahkah ruang di berikan kepada parti politik lain dalam meyatakan kebenaran...Sebaliknya Utusan la yang di gunakan utuk menghentam mereka ni 'sehabis-habisnya'...Terang lagi jelaslah bahawa utusan ini hanyalah Payung UMNO sebenarnya. maka tak perlulah terikut akan 'saranan' ATM nih. Tapi rasannya 'melayu berakal' takkan terpengaruh sengan saranan ni.





Wajarkah ATM membuat kenyataan sedemikian? Pada hemat aku ia sebenarnya cuba mengembalikan 'sinar' Utusan yang semakin di jauhi 'orang melayu berakal'. Kalau berakal maka akal itu di gunakan utuk menjauhinya. Kini 'melayu' semakin 'berakal' adalam dunia politik, melayu semakin berani berubah...itu lah hakikatnya..melayu semakin matang 'berpolitik', inilah antara penyebab utama UTUSAN semakin kurang 'di teliti' secara mendalam oleh melayu. Kalau membaca pun cuma yang free..seprti membaca di kedai kopi..tu pun yang di selak pada bahagian 'sukan' dan juga 'nombor ramalan'....





Nombor ramalan boleh di katakan sebagai 'kolum' yang sering di lihat.  Wajarkah 'paper melayu' yang umumnya beragama Islam di selitkan dengan unsur haram ? inilah permasalahan utama yang sering di bangkitkan. Adakah 'penyedia' akhbar ini 'peka' akan isu ini?...Inikah yang di katakan wajib bagi kita menjadi payung kepada Melayu ?...Maka berani aku katakan bahawa UTUSAN sebenarnya 'penyebar' fitnah dan penyebar 'dosa' kepada umat Melayu...Kini dah beberapa kali 'makhamah' telah 'memutuskan' bahawa ia antara yang bersalah di makhamah kerna 'menfitnah'..maka wajarlah Melayu yang 'berakal' menolaknya...



Kupasan lanjut: KLIK DI SINI





Maka, menjadikan Utusan ini sebagai Payung adalah satu usaha UMNO dalam mengembalikan 'survival politik' mereka sahaja...Itulah hakikat sebenarnya...di samping itu tujuan nya yang lain ialah bagi menambahkan 'poket' UMNO yang semakin meruncing.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...