20 November 2011

Nak Tunjuk 'HERO' Nampak

Tak sangka aku usaha yang baik pun depa mau 'tunjuk' baik...ni la yang terjadi pada 'sumbangan' RM100 untuk para pelajar.

Aku di fahamkan yang pihak Sekolah perlu high light pemimpin UMNO semasa nak bagi duit kepada para pelajar. Bayangkan  pihak sekolah telah di berikan pekeliling agar memanggil serta menjemput pemimpin UMNO/BN agar sertai mereka semasa 'sumbangan' di berikan.

Maklumat lanjut KLIK DI SINI.

Setelah di amati dan di halusi,tahu lah kita bahawa 'sumbangan' ni adalah 'strategi' politik semuanya. Ini kerna mereka mahu menunjuk bahawa pemimpin UMNO/BN prihatin...kenapa la yang ni pun nak di politikkan. Tahu la yang UMNO/BN hanya menanti saat di talkin sahaja, maka tak perlu la 'membuat' strategi yang kurang bijak ni. Macam la duit yang depa nak bagi tu duit mak bapak mereka.,,Ini adalah wang rakyat sebenarnya...tanpa rakyat siapala mereka sebenarnya.



Kalau nak tunjuk baik pun banyak caranya lagi, tak yah la sekolah pun mau di heret 'dalam politik' kalau la PR yang buat 'semacam' ni, maka lapan hari,lapan malam la media perdana 'tunggangan' UMNO isukan dan putar belit.

Dah la 'nak bagitau' yang depa ni la yang bagi, tapi tak tau ka yang selama ni depa la penyamun 'besar'...Terbaru pasai kenaikan Yuran PIBG yang bakal di kenakan pada tahun depan,ni semua 'pelahap' namanya. Sepatutnya dari dulu hampa (UMNO) buat benda ni , tetapi bila dah nak 'mampus' baru la teringatkan rakyat...baru la nak tunjuk prihatin hampa kepada rakyat..tetapi ingatlah rakyat tahu akan SANDIWARA UMNO bila PRU semakin hampir.

Pesanan aku hanya satu, CUKUP-CUKUPLAH lakonan anda. Kini rakyat dah tahu dan dapat baca akan SANDIWARA hampa semua. Hampa sekarang di ambang kehancuran. Kini rakyat tak sabar menanti, bila PRU 13 mahu di adakan..Sebab nya rakyat dah tak sabar nak menolak UMNO/BN...kami semua dah sedar yang kami semua telah lama 'di lembukan' oleh hang pa semua.

Rakyat menderita,hang pa senang saja buat duit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...