8 November 2011

Kalau Lim Guan Eng...

Menarik juga dengan statement Chua Soi Lek ni...Tak pa kalau tak  di buat secara 'low profile...Ni la statement yang di buat oleh Presiden MCA. Bayangkan kalau yang buat ni Lim Guan Eng, maka 3 helai muka depan paper yang pro-UMNO la akan di 'gembar gemburkan'...kalau Presiden MCA tak ada masalah...Ni la demokrasi ala BN/UMNO yang sedang menanti akan 'belah' setelah sekian lama 'meretak'.

Baca lah di sini: Kenyataan Dr Chua Soi Lek


Kekadang tu aku pelik, hairan bin ajiaib dengan puak-puak UMNO ni..kalau bukan melayu yang keluar statement yang menyentuh agama dan melayu, ia akan di nilai dahulu siapa yang keluarkan. Jika datangnya statement itu dari PR, maka di 'pusinglah' sehingga mereka sendiri yang pening akhirnya' Jika statement itu dari 'keluarga' BN, maka di diamkan sahaja.

Sebagai contoh statement Presiden Gerakan ni tentang Hukum Allah, sepi sahaja akhbar-akhbar 'penjilat' UMNO ni di buatnya. Sedangankan kalau di ikutkan pendapat dari Pimpinan PR atau BN yang bukan Islam dalam bab hudud, maka pendapat Presiden MCA ni lah paling 'kurang hajar'. Tetapi sebagai menjaga 'talian hayat BN' maka mereka ni snaggup 'menyapu di bawah carpert sahaja'. Inilah 'perkauman statement' oleh BN yang kita lihat hari ini.

Tetapi rakyat Penang, bukan lah bodoh seperti yang BN sangka..Kami bahagia berada di di bawah PR  yang diketuai oleh DAP. Kami di hargai, walaupun kecil nilainya seperti Penghargaan Warga Emas, Ibu Tunggal, kini Anak Emas pulak sedang di lancarkan. Memang benar kecil nilainya, tetapi kami di hargai. Bayangkan berjuta-juta di peruntukan, tetapi ia di kongsi bersama. Masa zaman BN memerintah jangan harap la. Ia hanya di kongsi oleh 'konglomat' mereka sahaja. Inilah yang di katakan perkongsian bersama...Walaupun kecil nilainya.

Akhirnya yang rugi ialah Melayu UMNO. Rugi kerna 'bertaklid buta' dengan pengaruh UMNO yang selama ini mementingkan diri mereka. pengikut hanya di guna bila di perlukan. Agihan projek hanya untuk kroni-kroni mereka...ahli-ahli yang boleh di mainkan, dapat la 'Baju Sehelai'...Yang Kaya,Pemimpin mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...