19 November 2011

Melayu PENANG Dah Cerdik...

Syabas dah tahniah harus di berikan kepada Melayu Penang...Kenapa harus di katakan begitu? Ini kerna satu kajian telah di jalankan 'mengatakan' bahawa BN/UMNO sudah di pinggirkan oleh Melayu. kenapa ini terjadi. Jawapannya mudah....Melayu dah Cerdik berpolitik...

Inilah hakikat sebenar yang UMNO/BN harus telan bulat-bulat apabila melayu kini dah berani berubah. Tak sia-sia lah PR di berikan peluang memerintah,maka dengan jaya yang amanah ini berjaya di pikul oleh PR. Satu kejayaan demi kejayaan telah di perolehi. Terbukti apabila Penang merupakan negeri tersebesar menerima pelaburan dari luar. Maka banyaklah peluang pekerjaan yang bakal di terima oleh penduduk Penang.

Kini Melayu sudah boelh menerima akan peubahan yanga di lakuakn semasa Tsunami Politik 08 yang lalu. Maka jangan harap la UMNO/BN bermimpi untuk menawan semula Penang. Rakyat sudah tahu yang selama ini rakyat dah 'di lembukan' oleh UMNO/BN.
 

Bayangkan hasil negeri yang banyak di bolot oleh pemimpin masa dulu. Tiada di kongsikan besama seperti yang PR lakukan. memang di akui masih terdapat banyak kekurangan , tetapi haruslah di ingat bahawa baru 4 tahun memerintah jika di bandingkan dengan UMNO/BN.

KLIK SINI

Biasa la, 'modal' yang di gunakan oleh puak-puak BN/UMNO ialah isu perkauman. Tetapi modal ini ketinggalan jauh..memandangkan rakyat Penang celik politik. Boleh di katakan 'Ceramah Agama' semakin bertambah tanpa gangguan. Semakin hari semakin ada ceramah agama di masjid-masjid dengan bebasnya, tiada lagi sekatan atau halangan seperti pemerintahan UMNO/BN dahulu.

Inilah yang membuatkan Melayu di Penang berani mengatakan bahawa UMNO/BN sudah tak relevan lagi mengambil alih Penang untuk di perintah. bayangkan stiap hari, ada sahaja usaha yang di buat bagi 'menggertak' Melayu supaya berubah, tetapi semuanya sudah tidak laku. Yang terbaru ialah dengan menggunakan Mat Rempit bagi menampakkan 'kerancakan'..Tetapi Mat Rempit ni hanya 'merancakkan' diri sahaja sebenarnya...Biasa la budak-budak katakan. Saja dok buat ramai sahaja.

Kekadang tu, bersyukur kepada Tuhan kerna 'mengizinkan' Lim Guan Eng menjadi Ketua Menteri di Penang ni. Beliau berjaya menunjukkan bahawa di adalah ketua kepada semua. Lihatlah, beliau tak henti turun padang melihat akan permasalahan rakyat. Walaupun di kawasan melayu, beliau tidak kekok untuk ;menghadirkan' diri. Pernahkah Koh Tsu Kon turun padang, terutamanya kawasan Melayu sebelum ini. Berani aku katakan bahawa tidak pernah....

Tetapi berbeza dengan Lim Guan Eng...Ini lah bezanya antara kedua-dua cina ini. Maka melayu dengan beraninya 'memuji' LGE untuk kekal memerintah.Tetap sekali pilihan Melayu. Paling aku jijik ialah sikap 'pembangkang' negeri iaitu UMNO. hanya perkauman dan serbu buta di buat dalam 'kembalikan' UMNO memerintah Penang. Tetapi tak sedar ka puak-puak ni, yang tindakan mereka ni sebenarnya hanya menampakkan akan 'kebodohan' mereka sahaja. Lihatlah siapa yang 'bersama' mereka ..hanya 'mamak' dan budak-budak Mat Rempit sahaja...kesian aku kepada puak-puak ni...mereka sebenarnya hanya di lembukan sahaja. Nak ajak orang tua-tua melayu di kampung tak dapat sambutan, maka hanya golongan yang boleh di lembukan sahaja 'di ajak'...Percayalah bahawa kini orang tua-tua di kampung dah mula berani katakan LGE adalah pemimpin yang 'baguih'...Ini kerna sikap prihatin yang beliau tunjukkan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...