15 November 2011

NFC: Ada MP Umno Pun Menyampah Sharizat.

Selepas PR 'membuktikan' satu demi satu akan kepincangan isu Lembu Fidlot kendalian Keluarga Sharizat, kini puak-puak UMNO dah mula bersuara. Ini kerna kata Mereka ini secara tak langsung 'bakal' menjadi bebanan kepada UMNO. Al-Maklum la bila mana PRU 13 semakin dekat. Maka 'peninjolan' diri harus di lakukan. Kerna inilah kesempatan terbaik untuk di calonkan.

MP yang paling 'di depan' bersuara ialah Bung Mokhtar dan beberepa MP yang lain. Ini kerna Bung Mukhtar memang terkenal dengan 'juara' dalam sesuatu isu. Lagi pun di tambah dengan kekuatan negerinya penyumbang kemenangan kepada kejayaan BN. Jadi pihak atasan UMNO/BN mungkin tak beberapa menyentuh beliau. Beikut aku sertakan kenyataan Bung Mukhtar untuk tatapan bersama.

KLIK DI SINI untuk keterangan lanjut.



Dalam kehangatan isu ini, baik rasa yang tak puas hati dari kalangan UMNO sendiri, tetapi yang pelik plak ialah TPM kita dan bekas PM kita iaitu Tun Dollah masih mempertahan Sharizat. dan menyaran Sharizat tidak melepaskan jawatan beliau sebagai Menteri. Ini jugak amat pelik dari pengamal politik. Mereka sekarang di lihat seoalah membenar UMNO di serang sahaja nampaknya. Ini kerna 'bukti-bukti' yang di kemukakan amat jelas dan membuat Sharizat tidak tidur lena di buatnya...Resah gelisah semuanya ada..

Sepatutnya Pak Lah dan TPM harus 'membenar' serta merelakan sahaja ' perletakkan' jawatan Sharizat. Ini kerna telah ' tersuluh' akan kepincangan yang melanda dalam isu 'LEMBU' nih....Tapi secara peribadi aku katakan ia seolah ada 'sebaliknya'...Entah la,kerna dalam politik macam-macam boleh berlaku.

Bagi PR, dengan ada nya Sharizat dalam UMNO dan MENTERI , maka lagi mudah la kerja kita...Bukti dah jelas maka 'penerangan' lebih kuat harus di lakukan sebaik mungkin. Ini kerna orang-orang kampung dah mula 'menceritakan' hal ini. Bayangkan mereka yakni orang-orang lama UMNO dah seakan sedar yang mereka selama ini telah di tipu hidup-hidup. Mereka sokong UMNO bagaikan 'nak rak' di buatnya, tetapi dengan mudah sahaja Golongan Menteri ni membolot harta kekayaan, sedangkan ahli UMNO masih ramai lagi memerlukan perhatian...bagus ni, secara tak langsung ia 'kredit' buat PR.

Berbalik kita kepada Bung Mukhtar ni. Seperti yang sedia maklum, dia merupakan antara MP UMNO yang lantang bersuara. Maka tak hairanlah jika PRU yang bakal menjelma nanti, maka semakin 'kuatlah' kokokan yang bakal Bung akan suarakan. lagi pun dia juga antara MP yang kurang di senangi oleh UMNO. Ini kerna dia di katakan antara geng '16 Sept' maka ada la pihak yang bakal .menjatuhkan dia. Tetapi di sebabkan akan 'ketelusan' serta 'tanggungjawab' beliau maka beliau sukar di gugatkan. Maka kesempatan yang ada ni lah Bung gunakan sebaik mungkin bagi membuktikan bahawa beliau masih 'valid' dalam UMNO.

Hakikat sebenarnya ramai juga ahli UMNO tertinggi yang tak puas hati dengan Sharizat ni. Maklum la projek RM 250 juta ni di bolot oleh keluarganya sahaja. Memang menjadi 'tradisi' UMNO kalau tak 'di faraid' bersama, maka ini lah yang jadinya.

Setidaknya apa yang berlaku dalam isu NFC nih, maka terbukalah hatu  dan mata rakyat. Siapa UMNO sebenarnya yang selama ni mereka agongkan...siapa sebenarnya yang mudah di tipu dan di mainkan oleh pemimpin...Itu lah yang di katakan Tuhan itu Maha Adil Sifat nya...

Nantikan plak edisi: Sharizat dok 'kompromi' dengan PR agar isu ini di senyapkan..nantikan akan kemunculan pendedahan terbaru ni...Kini Blogger UMNO sudah di kerahkan bagi mempertahankannya...Pesanan aku kepada blogger pro UMNO buat jer kerja tu...Sebat Jer...Kami di pakatan ikhas dalam berblog...bagi kami ia satu 'keperluan'...biar tuhan sahaja kurniakan ganjaran...baik atau tak, kami terbuka..kerna kami ni hamba yang 'biasa'....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...