10 November 2011

Kaya Betul Anak Najib

Di saat ini ketika rakyat seperti kita dalam golongan 'marhaen' ni bergelut dengan 'Tekanan Hidup' ,masalah kenaikan barang, senang- senang sahaja Anak Najib ni membeli saham syarikat balak yang bernilai Jutaan Ringgit tu...Beginikah yang di katakan 'Satu Malaysia' ?..memang kena la slogan Najib, rakyat di dahulukan...memang pun rakyat kena dahulu, kena dari segi kenaikan harga barang, kena bayar cukai 6%, ini semua 'di hempuk' ke atas rakyat.

Yang agak 'mendatangkan' marah ialah umur anak Najib ni baru sahaja 28 tahun, tapi dah mampu memliki 'saham-saham' balak  yang bernilai jutaan ringgit. Memang benar la kata pujangga, 'Yang Kaya terus Kaya, Yang miskin terus kedana'...


 

Klik Di Sini untuk keterangan Lanjut.

Inikah pemimpin yang di agongkan oleh 'ahli-ahli'  UMNO terutamanya di luar bandar. Sedangkan kita kini semua telah di himpit oleh tekanan ekonomi,mereka senang-senang sahaja membeli saham balak bernilai jutaan ringgit. Yang aku paling kesian ialah golonga 'orang-orang' lama di kampung-kampung. Mereka sebenarnya terhimpit dengan 'tekanan ekonomi' sekarang, tetapi masih menyanjung Najib sebagai pemimpin mereka. Depa ni sebenarnya tak tahu ka yang mereka ini selama ini di 'kudakan' oleh pemimpin mereka dalam 'membuat kekayaan'..Paling sedih sekali ialah melihat kehidupan mereka semakin hari semakin terhimpit.

Lihatlah senang-senag sahaja anak PM yang puak-puak UMNO kasihi 'membuat kekayaan' sedangkan mereka kini 'di ulit' dengan pelbagai hutang di keliling pinggang. Paling aku 'meluat sekali ialah bila mana media massa perdana dengan mudah sahaja 'membodohkan'  golongan 'karat UMNO' nih...

Sepatutnya MAMU GHANI ,orang kuat UMNO ni , memprotes akan perihal 'belian saham' anak Najib nih. Kesian kepada mereka ni yang selama ini menganggap para pemimpin mereka ni 'SUCI'...terpaksala berarak,berdemo yang kononnya menuntut ketuanan Melayu, tetapi tahukah mereka ni, yang Pemimpin UMNO lah yang 'meng songlap' demi kekayaan negara. Kesian kat 'Mat Rempit' yang terpaksa 'memanaskan' diri bagi menuntut 'Litar Lumba'...Anak Najib senang sahaja 'menuntut syer balak' jutaan ringgit...Anak Najibtak perlu 'memanaskan' diri untuk dapatkan semuanya itu.

Harap Adik-adik ku yang 'bertaklid buta' dengan UMNO itu sedarlah...kalian sebenarnya hanya di pergunakan..apa la sangat dengan upah yang depa bagi tu..depa dah ada berbukit...Kembalilah adik-adik aku kepangkal jalan...Lihatlah akan 'korap-korap' UMNO hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...