5 Disember 2011

Datuk Seri Dr Chua Soi Lek CELAKA !

Tersentap aku dengan kenyataain Datuk Seri Dr Chua Soi Lek. yang mencabar PAS agar memasukkan Agenda Hudud dalam Menifesto PRU yang akan datang. Kenyataan ini sebenarnya bagi menggugat kestabilan PR sebenarnya. Ini kerna di lihat semakin hari semakin akrab hubungan antara PAS dan DAP.

Maka bagi memecah belah keakraban PAS dan DAP maka isu hudud di gunakan. Jika kita amati bahawa DAP sekarang semakin sudah memahami ISLAM, maka keakraban ni harus di kucar kacirkan. Sebelum ini pelbagai cara di gunakan oleh oleh rakan MCA dari BN iaitu UMNO dalam memecah belahkan PR terutamanya PAS dan DAP, kali ini seakan MCA di gunakan plak dalam memecah belahkan  PR.

Adakah 'keyataan' Datuk Seri Dr Chua Soi Lek ini seakan bermain dengan api nampaknya. Mungkin api perkauman cuba di semaikan oleh MCA...

Makalumat Lanjut KLIK DI SINI.

Maka aku katakan bahawa Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek ini CELAKA. Kerna apa di kata begitu, ini kerna menyibuk hal Islam. Sepatutnya CELAKA ini harus diam sahaja dalam bab berkaitan dengan ISLAM. Ini kerna ia bakal menimbulkan sedikit kurang senang oleh ISLAM. Selama ini PAS tak pernah pun mengusik agama yang di anuti oleh ahli MCA, tetapi kini sebaliknya berlaku. Kenapa la CELAKA ini 'membuat' kenyataan berkaitan Islam.

Adakah CELAKA ini sengaja nak bermain dengan API....PR masih bersabar..jangan sampai tahap kesabaran ini 'melangkaui' batas.

Berharap sangat la agar Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek ni memohon MAAF dan berdiam dari MENYENTUH ISLAM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...