19 Julai 2013

Cina Hina Islam Tak Boleh Ikat Jamin...

Salam Ramadhan.

Babi 2 ekoq yang hina umat Islam telah pun di hadapkan ke makhamah di atas kesalahan mereka. Di fahamkan BABI 2 EKOQ di dakwa atas tiga tuduhan. Antaranya pasai hina umat Islam.

Yang lain tu mampuih pi la kat depa... Yang hina Islam ni aku tak boleh tahan... sebab dah semakin kurang ajaq dah depa ni.

Tapi kalau di ikut kan akan denda yang di kenakan ialah  "dikenakan denda maksimum RM5,000 atau penjara maksimum tiga tahun atau kedua-duanya dan bagi kesalahan berikutnya, boleh dipenjara maksimum lima tahun jika sabit kesalahan."- maklumat dari malaysiakini :Klik Sini

Pedih hati ku ini bila di lihat akan hukuman yang di kenakan ke atas mereka ialah RM 5 ribu dan penjara 5 tahun... sedihkan... begitukah nilai Islam ?...

Apa pun di harap agar di jadikan ikhtibar. Sedih beb... hanya ini sahaja harga sebuah agama Islam...

Sewajarnya hukuman lebih berat la di kenakan ke atas BABI 2 EKOQ nih... sebab maruah Islam tiada dapat di tukar dengan wang ringgit. Maka pendakwa raya harus lah mencari akta yang lebih berat lagi bagi mengajaq Babi 2 ekoq nih.

Bukan apa, jika di biarkan, maka semakin berleluasa lah Golongan benci Islam ni ' membesar'. Kita hidup dalam masyarakat majmuk, maka prihatin ke atas sensitif ke atas semua agama haruslah di hormati. Bukan apa , dalam kekalutan sistem politik Malaysia yang semakin meruncing ni macam-macam boleh berlaku. Paling takut sekali, ialah ada pihak akan ambil kesempatan dalam memecah belahkan keharmonian yang ada.

Sebelum PRU 13 pun, suara nak gugat keharmonian pun ada kedengaran, takut isu ini di guna pakai dalam 'melingkupkan' keharmonian yang ada.

Buat 'kumpulan' yang benci melayu pun , jangan ambil kesempatan yang ada. Jangan libatkan Islam... Sebab jika nelibatkan ISLAM maka seruan jihad akan wujud.... Jihad ke arah Syahid, maka percayalah tiada satu pun umat Islam akan melepaskan peluang untuk Syahid....

Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...